Mārketinga un Menedžmenta konsultācijas

Tirgus pētījumi


Po-russki
In english
   
 
Par kompāniju
Pakalpojumi



Kontakti

"Laiku, kas veltīts izlūkošanai,
nevajag uzskatīt par velti izšķiestu"
San Tzi, IV gs.p.m.ē.

"Ir milzīga kļūda – izdarīt secinājumus,
ja nav nepieciešamās informācijas"
A. Konans Doils

 

Ikviens uzņēmums saskaras ar nepieciešamību pieņemt lēmumus. Tas, cik lielā mērā pieņemtie lēmumi būs izsvērti un pareizi, ir atkarīgs no rīcībā esošās informācijas.

Ar mārketinga pētījumiem saprot sistemātisku datu iegūšanu un analīzi dažādos mārketinga darbības aspektos. Mārketinga pētījumi -  funkcija, kas ar informācijas palīdzību saista uzņēmumu ar tirgiem, patērētājiem, konkurentiem, ar visiem ārējās vides elementiem. Mārketinga pētījumi saistīti ar lēmumu pieņemšanu visos mārketinga darbības aspektos.

Mārketinga pētījums gandrīz vienmēr ir komplekss pētījums, jo ir grūti atdalīt tādus pētījuma objektus kā tirgus, patērētājs, konkurents. Tirgus nav iedomājams bez konkurences cīņas, patērētāji veido savu uzvedību noteiktā tirgus vidē.

Nosacīti var izdalīt sekojošus mārketinga pētījumu objektus:

  • uzņēmējdarbības vide
  • tirgus
  • patērētājs
  • konkurenti

Taču ir skaidrs, ka, veicot patērētāju aptaujas, tiek pētīta ne tikai pircēju uzvedība, bet arī viedokļi un vērtējumi, kuri raksturo tirgus stāvokli, produktu konkurētspējas līmeni, tiek novērtēti tie vai citi ārējās vides faktori. Tātad, pētījums vienlaicīgi var aptvert visus virzienus.

Visi mārketinga pētījumi tiek veikti divos griezumos:

    1. Tādu vai citādu mārketinga parametru novērtēšana dotajā laika momentā.
    2. Prognozēto vērtību iegūšana.

Parasti prognozētās vērtības tiek izmantotas, izstrādājot organizācijas mērķus un stratēģijas kopumā, kā arī plānojot atsevišķas mārketinga aktivitātes. Organizācijai, kura ir pasūtījusi mārketinga pētījumu vai arī veic to patstāvīgi, ir jāsaņem informācija par to KO un KAM pārdot, kā arī par to, pārdot un kā stimulēt pārdošanu. Pētījuma rezultāti var ietekmēt uzņēmuma darbības mērķu un stratēģiju maiņu.

Galvenie pētījumu virzieni:

    • Uzņēmējdarbības vides izpēte.
    • Noteikta tirgus vai segmenta izpēte.
    • Patērētāju vajadzību analīze.
    • Tirgus vai segmenta attīstības iespēju analīze.
    • Konkurentu darbības analīze.

 

 
     
  | Tirgus pētījumi | Apmācība | Biznesa plāna izstrāde | Grāmatvedības pakalpojumi |
| Par kompāniju | Pakalpojumi | Kontakti |
 
   
© 2001-2010 Mārketinga un Menedžmenta konsultācijas

Banneru sistēma BBA
ORG Banner Network
Top.LV PULS.LV Professional rating system